luni, 30 martie 2009

ECO related

Un lucru vreau să fie clar din start: nu am nimic împotriva faptului de a fi vegetarian.

Acum să dezvolt. Mi se pare logic şi normal felul în care evoluează lucrurile din punct de vedere ECO. Prea multă poluare duce la mai mulţi susţinători care luptă (fără violenţă, desigur) împotriva fenomenului poluant, tot discursu` cauză - efect intră aici. Aşa. Ce nu-mi place mie e că soluţiile oferite de ei sunt în maaaaare parte foarte greu de aplicat. Un exemplu foarte bun mi se pare tot balamucu` ăsta cu "earth hour", pentru că e greu să explici la 6.5 miliarde de oameni care e de fapt scopul în afară de evidentul "salvaţi planeta". De ce zic asta? pentru că mi se pare aiurea să stingem toţi lumina, în timp ce TV-ul / calculatorul / maşina de spălat / [bagă orice alt echipament electric aici] e în priză şi consumă curent.

Adică rahat.. şi faci chestia asta o dată pe an.. Am aşa un ZERO mare în faţă când aud de treaba asta. Dacă tot ţinem la "ze planet", de ce nu se face de 4 ori pe an (pentru fiecare anotimp o zi/saptamana) în care încercăm să folosim, atenţie acum: CÂT MAI PUŢIN CURENT. Poate greşesc şi vorbesc prostii. Dar dacă e aşa de importantă toată treaba asta, de ce mama naibii nu se fac campanii mai mari şi mai eficiente ce să susţină ECOmotivele decât frecţia asta?

Vegetarienii. Nu e problema mea, faceţi ce vreţi, e de respectat că vreţi să ajutaţi cum puteţi dar nu încercaţi să mă convingeţi să mănânc cartofi şi varză. N-am ajuns (ca specie) în capul lanţului trofic să mănânc doar iarbă. Am fost curios şi am întrebat pe câţiva totuşi de ce au ales varianta asta. Poate am dat peste cei mai timizi/rătăciţi dintre ei, dar cel mai bun motiv ce l-am auzit a fost fie "nu-mi place carnea" fie "sunt alergic" (la stiu eu ce rahat..). Şi soluţiile lor (din nou, ce-am auzit eu. sanse mari să greşesc) nu conţin variante ca: manânci ce vrei, ok, dar haide să eficientizăm unele procese, haide să vedem cum se poate face totul într-un fel în care să nu dăunăm. Dar nu, e mai simplu să ne schimbam toţi dieta şi să devenim ierbivori (sunt sarcastic aici). După ce mii de ani am avut o dietă care a avut o contribuţie mare în dezvoltarea noastra.

Nu să devenim ierbivori e soluţia pentru că, zic eu, e mult mai uşor să îi înveţi pe cei care produc să o facă într-un mod în care nu e dăunător (nu ma refer la eutanasiere. aia oricum o faci tot aia se numeşte.) decât să înveţi 6 miliarde de fraieri (ok, 5,5.. ăialalţi 0,5 să zicem că sunt conştienţi de problemă şi citesc asta, na să nu vă ofticaţi că vă fac fraieri) cum e mai bine să trăiască. Asta ca să nu amintesc că te loveşti de "tradiţii" şi alte căcaturi care nu prea ai cum să le schimbi. Să fim serioşi, nu prea poţi. Spune-le la proştii ăia ce omoară zeci de balene (prin nord pe undeva parca? sper să nu mă înşel) pe malul mării pentru că deh, "aşa e tradiţia, frate", să nu o mai facă pentru că e o tâmpenie. Şi îţi vor râde în nas.

Revenind, îmi băgau mai toţi faza cu "eu ajut mediul tu faci ce vrei". Asta e o aberaţie. Bă, cât timp asta e tot ce aveţi de zis, îmi bag picioarele. Dacă pe voi vă face să vă simţiţi mai bine faptul că atunci când lumea o să pută şi mai tare o să puteţi să-mi aruncaţi înapoi un "ţi-am zis eu" atunci aflaţi că pe mine asta nu mă încălzeşte cu nimic. Da, haideţi să curăţăm dealurile de pungi, cutii şi căcaturi aruncate de inconştienţi, haideţi să învăţăm copii de mici să aprecieze toate astea şi dacă nu sunt deştepţi unii să îi înveţe aşa atunci haideţi să facem voluntariate. MAI MULTE, că probabil există şi nu aude lumea de ele. Haide să învătăm lumea să mănânce mai multe produse vegetale şi să educăm pe tema asta.

Şi apropo de exemplul cu curentul: dacă sunt prea mulţi proşti care lasă mai totul pe standby (electronice) atunci să nu mai fie făcute să rămână aşa. L-ai oprit, atunci e oprit. Nu e o soluţie mai bună şi mai consistentă decât "stinge lumina o ora" pe care nimeni nu o face cum trebuie?

Înţelege cineva ce zic? Soluţia o vad ceva mai amplu, nu un rahat aruncat înapoi gen "ţi-am zis eu" şi un bec stins. Ah da, şi mâncaţi morcovi... Beton..

Însemnarea asta a apărut după câteva schimburi de pareri cu GeoAtreides. Nu certuri, mi-e simpatic Geo. Nu vreau să fiu înţeles greşit. Ţin la ECO stuff dar am o părere foarte proastă despre soluţiile unora care ar putea să schimbe ceva.

2 comentarii:

dani spunea...

da, un ilustru cugetator, pe numele lui "Ron White" a zis odata legat de fazele cu "ierbivorii"

ecofriend: ron, stii ca vacile produc nustiucatlasuta din metanul toxic din atmosfera? ce o sa faci in privinta asta?
ron: mananc vaca!

suid spunea...

in ora pamantului trebuia sa stingi si tvul si computerul :) tot ce consuma curent. eu de 5 ani folosesc becuri economice.. Aici nu e vorba doar de planeta e vorba de consum. Se promoveaza autonomia electrica pentru ca suntem dependenti de altii:) stim bine de cine. Doar nu da Europa atatia bani DOAR pt Planeta. Eventual daca porcii de romani ar da fondurile primite si pentru energie alternativa as pune si panouri solare..dar cum sunt hoti..si dai spaga mai mult decat primesti inapoi exact ca la fondurile europene nu imi pun:P Hai ca ti-am comentat destul.. bye bye:)