miercuri, 23 iulie 2008

si totusi, stam pe "mess" nu?

Aici si aici ma asteptam sa vad mai multe pareri constructive, sa vad ca cel putin oamenii spera la ceva mai bun.. Dar m-am oprit la comentariile gen "shit happens" si ma gandesc: e super tare sa stai pe mess si sa ai haifaiv, mai ales in contextul in care habar n-ai ca ceea ce scrii sau citesti tot din scoala le-ai invatat, si totusi ei fug de scoala. Ei uite, eu dau vina si pe tineri. Tot ma abureste lumea ca sa vezi, anturaje, rahat... da, si alea contribuie. Dar e si vina lor.

3 comentarii:

Anonim spunea...

Pai depinde daca ai inteles ce-ai citit. Si ca ideile constructive nu le vei gasi pe bloguri, unde le citeste toata lumea. Nu tot timpul e ok sa dai idei de imprumut tuturor. :)
Scoala este o institutie publica, cel mult noi putem sa organizam lucruri in paralel cu scoala (aici referindu-ma la generala si liceu) care sa incurajeze practicile pe care noi ne-am dori sa le vedem in institutiile de stat. Essentially, asta ar fi diferenta dintre o institutie si ce am face noi, o forma alternativa de cooperare inter elevi si profesori pana la urma. Institutia (in acest caz scoala) este mai putin interesata de oamenii care intra si ies din cauza neajunsurilor financiare ale profesorilor. Nu gasesc nimic care sa ii motiveze pe profesori sa scoata elevi peste medie dintr-o generatie, cel mult intr-o cariera in invatamant intri in clasa si iesi din ea 20 de ani la rand si te gandesti 'bai eu mi-am facut treaba' si nu 'ia uite, l-am motivat si ajutat pe atatia sa ajunga cineva'. Pentru ca banii vorbesc si vorbesc chiar foarte mult in cazul asta.
Noi (in publicitate) incercam cat de cat sa echilibram lucrurile dar nici aici nu e simplu - multi se opun ideii pentru ca e ceva de foarte mare angajament sa sponsorizezi sau sa creezi singur. De multe ori nu e timp, rabdare, se schimba cate un director de marketing la vreun sponsor, nu-i mai place, se retrage si tot asa.

N-a zis nimeni ca nu incercam sa facem ceva constructiv dar la un moment dat nu mai e exclusiv vina noastra ca nu se vede, avem nevoie si de ajutor din partea statului si a institutiilor sale in unele privinte. Ceea ce e si mai greu, dar nu imposibil de 'reimprospatat' o data la 4 ani cu fiecare guvernare noua care mai introduce niste balarii.

Unknown spunea...

:) am inteles ce ati scris, si tu si zoso, si va dau dreptate. M-am exprimat eu pe jumatate, vroiam sa subliniez ca ma asteptam ca parerile celor ce comenteaza posturile sa fie putin mai optimiste si mai increzatoare. Pentru ca realiste e putin deplasat in cazul asta fiindca toti ar spune clar: asta e, banii invart lumea! Si asa si e, dar pe langa asta mai sunt si alte lucruri ce invart lumea.

Clar, profesorii nu sunt motivati din punct de vedere financiar. Dar elevii merg la scoala "pentru ca trebe" si nu pentru ca ar mai gasi ceva interesant. Si nici nu se chinuie sa gaseasca. Zicea Cabral pe undeva ca e vina parintilor, da e si vina lor. Dar dupa o varsta, acolo prin anii liceului si inceputul facultatii, ajungi sa gandesti singur si atunci e vina ta. Dar e mai usor sa dai vina pe altii. Asa gandesc aproape toti, si sunt foarte comozi cu gandul asta.

andrea bubu spunea...

eu zic ca se filozofeaza in vant pe aceasta tema, si se pierde timpul.. caci in sighet s-a depistat un peste mic dintr-un al c mic, pestii mari nu acolo stau..se "da mare" "toata justitia Romaniei" ca a depistat ceva mic intr-un oras neinsemnat din tara, caci pe cei mari nu-i va opri nimeni caci nimeni nu are intersul sa o faca.
Stii cum e daca furi fura mult ca sa poti sa-l mituiesti pe toti ca sa scapi,si asa e si cu coruptia la scara reala.
Si oricum..daca inveti vei avea intotdeauna locul tau acolo unde trebuie, caci cei care invata cua devarat au deja locurile asigurate in facultati prin pozitiile fruntase luate la olimpiade nationale.
Anyways, parerea mea este caci tema bacului din Sighet e degeaba, si e praf in ochi;poate fac astia serial
la vreun post de televiziune ca si cu Elodia.